GPS tracker

Bespreek hier gadgets voor het hardlopen zoals GPS-horloges, hartslagmeters, mp3-spelers, apps (applicaties) voor smartphones, etc.
Plaats reactie
A3jaan

GPS tracker

Bericht door A3jaan » 06 feb 2019 19:29

Beste hardloopvrienden

Tegenwoordig is het bij veel wedstrijden voor de thuisblijvers mogelijk om je te volgen tijdens de wedstrijd.
Dit wordt natuurlijk gedaan via de chip die in het startnummer verwerkt zit.

Ook auto's heben tegenwoordig vaak gps track systeem aan boord, zodat bij diefstal achterhaald kan worden waar de auto zich bevindt.

En natuurlijk de telefoon, o.a. met Google map, biedt de mogelijkheid om je te laten volgen.

Maar ik loop zonder mobieltje, en ben dus op zoek naar een gps tracker zodat men thuis kan zien waar ik ben.
Wie wil zijn ervaring met mij delen ?

Daarbij denk ik aan:
merk - aanschafprijs - wel/geen app voor dat ze "thuis" je op de telefoon kunnen volgen - duur batterij - wel/geen abonnement nodig - kosten abonnement - bereik - nauwkeurigheid positie - ........ - ofwel: "brandt maar los"

Ben heel benieuwd naar jullie reacties

Met vriendelijke en sportieve loopgroet, A3jaan

sjors078

Re: GPS tracker

Bericht door sjors078 » 07 feb 2019 08:28

ik ken 3 verschillende mensen, de een loopt met een klein vierkant kastje die met bluethooth (en dus ook telefoon) je locatie op een app laat zien die de rest dus ook kan downloaden en jouw kan volgen.

een ander gebruikt strava, deze heeft ook een functie dat deze je locatie laat zien aan mensen die je hiervoor uitnodig.

weer een ander gebruikte een online programma tijdens de westcoastchallenge zodat de rest op internet kon kijken waar ze waren.

in alle 3 de gevallen moet je iets bij hebben, wat niet heel gek is natuurlijk want hoe wil je anders een signaal afgeven?
run for fun

Plaats reactie